UTD


Gost

/ #104

2016-08-03 09:33

Se opravičujem za morebitno teoretiziranje v besedilu.

UTD bi lahko po eni strani pomaga zmanjšal razlike v finančnih zmožnostih prebivalcev Slovenije, rešil vrsto socialnih problemov, po drugi strani pa lahko teoretično pripomore tudi k dvigu življenjskega standarda. Če se stvar vzpostavi "globalno" v celotnem območju evra, bi pričakoval enormno inflacijo, če pa se to zgodi lokalno, na območju Slovenije z 2 M prebivalci, to ne bi smelo imeti velikega učinka na padanje vrednosti evra - seveda bi uvedba UTD v srednje-dolgem časovnem obdobju morala predvideveti tudi rast plač in žal tudi rast cene življenja - v tem času, bi se morala prilagajati tudi vrednost UTD: poti v tujino, prihranki bi se sevede kljub temu proporcionalno povečali.

Po drugi strani dvig standarda v Sloveniji, lahko bistveno oslabi kompetitivnost našega trga glede na ostale članice evro območja tako bi bilo potrebno stalno in dinamično urgiranje v smislu prilagajanja potenciala našega domačega in zunanjega trga - s tega stališča bi bilo smiselno opraviti vrsto tržnih raziskav in projekcij, ter vzpostaviti javno-dostopne metrike, preko katerih lahko podjetja dinamično prilagajajo ukrepe povezane z njihovim poslovanjem.

Z uvedbo UTD lahko teoretično spremenimo status Slovenije iz "province EU" v eno od centralnih članic, ter ji tako vrnil nekaj politične in ekonomske avtonomije. Takšen izid morda ni po volji evro-velikanov, tako bi v primeru uvedbe UTD, po vsej verjetnosti naleteli na odziv v smislu neodobravanja. Če ne drugega se bo izkazalo kako "demokratičen" je dejanski ustroj EU.