Za racionalnejše izobraževanje za poučevanje tujega jezika v 1.tr

Quoted post


Gost

#4

2015-01-26 20:02

Dragi kolegi, ali se zavedate, da učenci v 1. in 2. razredu še ne pišejo oz. komaj kaj? Da je pri zapisu potrebno obvladati poteznost črk in števil, za kar smo se usposobili učitelji razrednega pouka, anglisti pa žal ne? Da je v razredu z mano mnogokrat lutka, še večkrat gib in načeloma uporabljam didaktike vseh predmetov, ker je jezik TJA (konkretno v 2. razredu) integriran skozi vse predmete; tudi šport, predvsem pa glasbo. In da, opravila sem modul 750 ur v času dveh let, English verb pri prof. Komarjevi in fonetiko pri Šuštaršiču in večino tistega, kar vi, pa verjetno še nekaj zraven; in ni bilo ravno enostavno. 

Za poučevanje v 1. triadi mora učitelj v prvi vrsti biti podkovan pri vseh didaktikah in nič manj jezikovno.

To je moje skromno mnenje. Interpretacija je vaša.  

Replies


Gost

#20 Re: Še moje skromno mnenje.

2020-04-21 17:40:18

#4: -  

Verjamem, da vam ni bilo enostavno, a to ne dokazuje, da ste opravili večino kot mi. Če vam ni bilo enostavno. Poglejte si, kaj obsega študij enopredmetne angleščine na filozofski fakulteti. Ja, traja 5 let. Žal niste opravili VEČINE kot mi. Še manjšine ne. Zato se tudi pripravljate po 7 ur na eno šolsko uro poučevanja angleščine. Ker ne znate osnove- JEZIKA! In kar ste opravili (na modulu ali na pedagoški fakulteti) je bilo prilagojeno- predmeti so bili prilagojeni. Drznim si reči (po sedaj 4 letnih izkušnjah z vašimi vrstami, primeri dobre prakse), da velika večina učiteljev razrednega pouka na filozofsko fakulteto smer anglistika in amerikanstika sploh sprejeta ne bi bila! Potrebno je bilo imeti oceno pet zadnji 2 leti v gimnaziji in pisati maturo na višjem nivoju 5+3! Če nisi bil resničen talent, hkrati pa knjižni molj, razgledan in deloven, si potem odletel na fakulteti že prvo leto. Kako pa vas spuščajo, je pa absurd!!! Učiteljica, ki je imela pri kolegici anglistki, pazite! popravni izpit iz angleščine na osnovni šoli, sedaj poučuje hči te sodelavke anglistke angleščino v 1.triadi! Imela sem že študentke na praksi, to je sramota za angleški jezik. Super, da ste podkovane v metodikah, odlično, a kaj ko šepa sama BIT, čista osnova- jezik!!! To ni iz trte zvito. Imam trenutno 3 sodelavke s pedagoško in modulom in izgovorjava je popolnoma napačna. Praktično do zadnjega fonema, neverjetno, a je res. Ve se pa še zavedate ne, kaj vse je narobe. Ker pač ne slišite- kot osebe brez posluha za petje. Mar vedo, da fušajo? Trenutno delamo na daljavo zaradi korona virusa- sodelavke se snemajo, mene pa bolijo ušeša. Mislim, da vsak laik lahko sliši, kako slab je jezik. Imam premnogo učencev v osnovni šoli na predmetni stopnji, ki jih milo rečeno prekašajo do neba. To ni nikakršen nivo za učitelja angleščine. Do tega, da ne ločijo niti med osnovnim Present Simplom in Continuousom (pri sami rabi), nimajo znanja o množinskih samostalnikih, ne uporabljajo določnega in nedoločnega člena, ne ločijo fonetično v in w, sploh ne znajo izgovoriti določenih besed, narobe izgovarjajo foneme, nimajo znanja o frazeologiji, konotacijah in dovolj besedišča- posebej, kjer je frazna raba uporabljajo napačne člene, predloge! Ok, znotraj mojega kolektiva, pustimo zdaj to...ampak ta ista stvar se dogaja na predstavitvah dobre prakse na izobraževanjih!

In ja, tudi mi smo PROFESORJI. Moj naziv je profesorica angleščine. V prilogi diplome nam piše, da smo usposobljeni za poučevanje angleščine od 1. do 9. razreda. Diplomo sem, ne boste verjeli, delala na filozofski fakulteti: Teaching Grammar to Young Learners, torej zgodnje poučevanje slovnice. Vseh 60 strani v angleščini, 1 leto samostojnih raziskav. Povejte mi, kako sem lahko to opravila, zdaj pa sem neusposobljena za to delo!? Bolj neusposobljena kot vzgojiteljica v vrtcu, ki je šla delati modul? So nam jasne značilnosti prve triade, začuda, ja! Saj obstajajo izobraževanja. Odkrito, 3x sem udeležila in mi je bilo vse jasno. Potem se je začelo ponavljati. In, ko sem videla dobre primere praks, me je kap. No, pa saj sem učiteljica z več kot desetletjem izkušenj na tem področju. Jaz konkretno poučujem že 13 let- delno tudi v 1 triadi. Ne dobim pa redne zaposlitve, ker nisem usposobljena!? To je norčevanje iz stroke!

Tako je to: kot bi pek in pripravljalec KEBABA rekel vrhunskemu glavnem kuharju francoske restavracije: Ti si neusposobljen! Ne znaš naredit kebaba. Kaj bi mu odvrnil francoski kuhar: Ja, ma če se ga lotim in malo poskusim, ga bom kot za šalo hitro delal mnogo bolje kot ti. Na višjem nivoju pa ne le za na štant.

Naj jaz (pod)cenjujem delo učiteljic razrednega pouka? Zakaj? Nikoli! To ni moja smer. Kar pa sem sodelovala z njimi so krasne! Te iste učiteljice v svoji smeri.

V prvi triadi je glavni cilj usvajanje slušne podobe. Kako se to ponavlja in natolcuje! Kakšne slušne podobe neki pa? Esperanto, Arnold Schwarzenegger stil? Se ne zafrkavam. Đini pig, HAmstr, Walntines day...temu ni konca, samo da odprete usta.

In kdo pravi, da nismo pripravljeni iti na dodatna izobraževanja? Jaz zagrabim vsako priložnost. Naj poudarim, da sem odlična pevka- v bendu sem bila 7 let! Koliko let po zborih. Sem tudi navdušena plesalka. Dramaturgija mi je bila vedno pri srcu in od lastnega partnerja slišano, zakaj nisem igralka. Da, lutke! Za koga nas pa imate, točno? Mi smo UČITELJI!

Ampak kaj bi rado ministrstvo, država in nenazadnje lobiji- pedagoška fakulteta? Da mi, pravi anglisti, napravimo modul za 3000 eur. Ok, tudi to naredim...! Plačam!

Aja, samo v Mariboru na pedagoški fakulteti je??? Trikrat na teden od 15.30-20.15? Jaz imam pa minimalno 2 uri vožnje do tja? Živeča v Ljubljani, univerzitetnem mestu Slovenije. Gotovo je šala? O, pa ni. 

Povejte mi zdaj! Stisnili ste nas v kot, da tenko piskamo. Zaprli ste nam vsa vrata. Na račun koga? Otrok in njihove kvalitetne izobrazbe. Pač razrednih učiteljev je toliko, treba jih je nekako zaposliti. Pa dajmo najti način. Ampak, kako vam je uspelo nas izriniti? Ki smo sama srčika stroke? Svaka čast in bruharija te države. Fuj, res. 

Ne bi povedala resnice in bila bi mnogo bolj tolerantna do neznanja učiteljev, če ne bi doživeli takega izdajstva. Kako akademsko zahtevno fakulteto sem delala, da se mi sedaj upajo reči in napisati NEUSPOSOBLJENA.

Pa še po Prešernovo: drage pedagoške učiteljice! Le čevlje sodi naj kopitar!