UČENJE PROGRAMIRANJA V OSNOVNE ŠOLE

MK

/ #20 Programiranje v OŠ? Ni tako preprosto ...

2013-11-17 07:29

Ni problem v poznavanju programskega jezika, ni problem v poznavanju računalništva. Kot je bilo nekje na tej strani zapisano, ali bomo za vsako deficitarno področje uvedli predmet ali krožek v OŠ?

Neumnost!

Težava je v generalno skreganih in neživljenjskih učnih načrtih ter metodah dela z učenci v OŠ in dijaki v SŠ (ja, tudi tukaj ni vse OK). V zadnjih letih se je količina informacij (v šolskem procesu in izven), ki jih dobijo mladi izjemno povečala. V šolah pa še vedno učimo na način izpred več let. So se vmes metode in didaktika že spremenili, ampak še vedno zaostaja za življenjem. Šolajoče mladine v šolah ne učimo kako iz gore informacij razbrati pomembno in poiskati ozadje ter jo pravilno ovrednotiti. Žal je v SLO trenutno med mladino uveljavljeno mnenje, da je vse na spletu, od koder lahko kopiraš in nimajo pravih vrednot do avtorskega dela. Mladina misli, da lahko vse kupiš. Tudi mediji in podjetja spodbujajo takšno razmišljanje (primer oglas o varčevanju za študij na Oxfordu; za študij moraš najprej ZNATI in šele potem imeti denar).

To ni težava samo v SLO, ampak povsod v zahodni civilizaciji. Nekje se s problemom spoprijemajo/mo bolje, nekje slabše. V SLO bo morala družba sprejeti precej bolečih ukrepov, da se bo stanje (beri pridobivanje znanja) v šolah izboljšalo. Na prvo mesto bodo morale priti druge vrednote in navade.

Pa še beseda o programiranju. Mladino je potrebno v procesu šolanja v OŠ predvsem naučiti logike razmišljanja (npr.: pri matematiki in drugih naravoslovnih predmetih) in delovnih navad (!!!). Možgani pri 12 letih niso enako zreli kot pri 20. Nekateri procesi razmišljanja, ki so za programerja zelo potrebni, se razvijejo v možganih šele ob koncu SŠ ali celo kasneje.

Seveda pa podpiram uvajanje programerskih krožkov v OŠ, ampak je potrebno najprej ustrezno izobraziti učitelje v OŠ, da ne bodo delali škode. Potrebna pa je tudi pravilna izbira programskih jezikov (npr.: Scratch), ki jih bodo pri teh krožkih obravnavali.