UČENJE PROGRAMIRANJA V OSNOVNE ŠOLE

Stopite v stik z avtorjem peticije

Ta tema pogovorov je bila samodejno ustvarjena iz peticije UČENJE PROGRAMIRANJA V OSNOVNE ŠOLE.


Gost

#26

2013-11-17 09:56

pametna odlocitev

Gost

#27

2013-11-17 10:01

Mladina je naša prihodnost in če želimo lepo prihodnost jim moramo dati tudi možnost na Informacijskem področju in to pravočasno.

Zdenka

#28

2013-11-17 11:12

Spoštovani,
že pred 15-imi leti smo učili programiranje po osnovnih šolah (LOGO), res da le kot krožek, vendar je bilo navdušenje učencev zelo veliko. Učenci so sposobni ustvariti enostavne programe, le na njim primeren način jim je potrebno razložiti logiko programiranja.
flrj

#29 Iz peticije

2013-11-17 11:31

"Sedaj odločamo ali bodo leta 2020 vrhunski svetovni IT kader, ustvarjali Facebook in Google slovenskega porekla ali pa bodo v najboljšem primeru povprečni."

Ni to malo prepotentno? Kaj se je zgodilo npr. z Matkurjo?

"Moramo jim dati priložnost, da se začnejo učiti že v osnovnih šolah saj je tako programiranje enostavno in zabavno!"

S tem se strinjam v celoti. Naj račanalnikarji, ki so na vseh šolah, prično učencem ponujati in izvajati krožke programiranja. Se bo hitro pokazalo kako in kaj. In če bo interes res velik, naj bo naslednji korak uvedba neobveznega izbirnega predmeta. Ali je programiranje res zabavno? Za likovno usmerjenega otroka, dvomim, za športnika še manj.

"Naša vizija je doseči vključitev predmeta programiranja v šolski učni načrt osnovnih šol v obliki izbirnega predmeta."

Pač en izbirni predmet več. Jih je že do sedaj prek 100. In bi se ta izgubil med njimi. Zato je v tem trenutku bolje interesna dejavnost. Res pa je, da ima izbirni predmet predpisano vsebino, za krožek pa določa učitelj sam. Računalnikar bo že vedel kako in kaj, še posebej, če ga boste na to pripravili.

"Sedaj poizkušamo to nadomestiti z izven šolskimi tečaji in čeprav nas bo uvedba programiranja v šole stala dela in bomo takrat prenehali delovati, želimo, da je vsakemu osnovnošolcu v Sloveniji omogočeno učenje programskih jezikov. Osnovne šole nam celo ne pustijo, da bi obvestili otroke oz. starše, nekatere se bojijo, da bi zaradi tega manj otrok potem hodilo na njihove krožke oblikovanja gline ipd."

Tole pa je malce nesramno. Zakaj napadate oblikovanje gline? S tem si boste nakopali samo nasprotovanje. Ali znajo programerji oblikovati glino? Gotovo ne. Bi pa morali, po vaše, oblikovalci gline znati programirati! Če že pišete peticije, bodite strpni in prosite še koga, ki ni programer, da vam jo pomaga napisati. Če ga boste prepričali, bo peticija gotovo takšna, da bo pritegnila še koga ne le programerje. Zakaj šole ne dovolijo obveščanja kar poprek pa je stvar, ki jo morate najprej razbrati iz predpisov o OŠ.

In za konec še moje mnenje. Pred leti, ko so se v Sloveniji pojavili PC-ji, je bilo osnovno vprašanje, kaj z njimi v osnovni šoli. Računalnikarji so takoj zavpili: "Hočemo programiranje". Takrat je bila v Avstraliji svetovna konferenca na to tematiko (tudi Slovenci smo imeli udeleženca na njej), kjer so ugotovili in sklenili, da v splošno izobrazbo sodi uporaba IKT, ne pa tudi programiranje. Računalniško programiranje je strokovna zadeva in je stvar strokovnih šol.

In sedaj pogrevanje debate o obveznem programiranju za vse učence. Vključevanje naj bo prostovoljno. Ker še ni izbirnega predmeta, naj bo najprej krožek, ki naj ima primerno opredeljen program in se naj kasneje razvije v izbirni predmet s predpisanim programom. Uvajanje programiranja samo zaradi kravžljanja možganov pa je neumnost. Je zato dovolj drugih znanj pri drugih predmetih, ki so temu namenjena.

Tako oblikovane peticije ne morem podpisati, čeprav pozitivno razmišljam o teh znanjih.

Gost

#30

2013-11-17 11:51

Odlična zamisel in podpiram 100%!

Trenutno nimajo otroci niti enega predmeta v zvezi z računalništvom. So jim ponudili izbirni predmet računalništva ampak, ker se jih je vpisalo premalo je vse skupaj odpadlo. Vse skupaj še ne bi bilo tako strašno, če bi otroci dejansko znali nekaj sami ustvariti z računalnikom, potem pa vidiš, da dejansko ne znajo nič. Pa živimo v informacijski dobi, kjer je to znanje zmeraj bolj pomembno.

Zato bi za začetek (prvo leto) lahko imeli recimo osnove računalništva, da se dodobra naučijo tistih osnov, ki bodo vsem prišle prav.

V prihodnjih letih pa počasi začeti s programiranjem. Neke osnove programiranja so lahke in mislim, da če se lahko otrok nauči matematiko, fiziko in kemijo je več kot sposoben napisati "Hello World" program in kasneje tudi malo ustvarjanja s polji itd.

Gost

#31

2013-11-17 13:40

Ah dajte no. Kaj škripa biznis v vašem podjetju in hočete s peticijo nekaj izsilit? Samo, da bi bil letni zaslužek večji? Dajte no, to pa je res patetično.
Saj predlog ni slab, ampak predstavljen je pa porazno. Vsi ne živijo od računalnikov in programiranja. Moj predlog je, da se v OŠ uvede izbirni predmet varjenja kovin kot so aluminij, titan in druge težko varljive kovine. Zelo velika potreba po tovrstnih poklicih. Plače so dobre če obvladaš kaj takega, potrebe po kadru velike in vedno bodo, ker se materiali vedno bolj uporabljajo. Zdaj vidite kako bizarno se sliši.

Gost

#32

2013-11-17 14:00

Super!!!

Gost

#33

2013-11-17 14:25

In to podjetje , ki ima 0(nič) zaposlenih in v letu 2012 čistih prihodkov od prodaje: 400€ in 494€ čiste izgube v letu 2012 (podatki bizi.si)
Bodite realni!!

Gost

#34

2013-11-17 14:30

Pri ceni 25€/ tečaj, kot jo navajate na svoji strani ste imeli v letu 2012 16 tečajev, na širšem področju Ljubljane, kar dovolj nazorno izkazuje interes za tovstno učenje.

Gost

#35

2013-11-17 14:40

Vsako nadgrajevanje znanja v pozitivni smeri s ciljem boljšega razvoja logičnega razmišljanja ter z namenom boljšega zaposlovanja je po moje treba podpreti. Upam, da kmalu zadeva zaživi v praksi.

Gost

#36

2013-11-17 16:32

Zelo zanimiva tema o kateri je treba resno razmisliti in uresničiti njeno realizacijo kajti to je zelo potrebno! Srednja šola ne zadostuje in ne more ispoliti oziroma dati potrebnega predznanja in znanja glede tega in glede učnih sposobnosti nekaterih djakov ki so zainteresirani glede programiranja!
Samorastnik

#37 Vse se zelo hitro menja, zato bolj potrebujemo veselje do spoznavanja in reševanja novih problemov

2013-11-17 18:03

Pozabite na obremenjevanje osnovnošolskih otrok z dodatnimi predmeti za katere niti nimamo usposobljene učitelje. Otrokom je treba v osnovni šoli vzgojiti veselje do otkrivanja novih in za njih zanimivih zadev, ki pa naj dajo otrokom zadovoljstvo in občutek, da so SAMI NEKAJ NAREDILI USPEŠNO in pri tem UŽIVALI V SVOJI REŠITVI. Če se bodo naučili samostojno in z veseljem reševati problemčke, ne bodo se bali reševanja VEDNO NOVIH TEŽAV IN BODO PRI TEM CELO UŽIVALI!
Šele ob uživanju v delu bodo lahko srečni in se ne bodo izogibali novostmi, kar bo prinašal čas!

za Iga

#38 Re: Napisani programi

2013-11-17 20:15

#18: Ig - Napisani programi

V podjetju, v katerem se delal, so osnovo programskega paketa, tj. od osnovnega programiranja naprej naredili poceni programerji iz tujine, zato ker so bili domači predragi. Domači so to lokalizirali v slovenski jezik in izvajali samo prilagoditve. Da bi bil narejen kak iz nule in to s strani naših programerjev, pa še nisem čul. Žal je to v tej državi predrago.

upanje

#39

2013-11-18 03:05

Upajmo, da bo vlada imela posluh za naše mlade nadobudneže in jim programiranje vcepila že v OŠ in ne bo razmišljala kako naj spravi sebi v žep kar največ €.

Gost

#40 Uvedba programiranja

2013-11-18 05:38

Programiranje je izjemnega pomena, kjer spoznamo delovanje in sestavo spletnih strani. Dandanes skoraj ni podjetja, ki ne bi imelo izdelane svoje spletne strani. Za urejanje spletne strani pa potrebuje primerno usposobljen kader.


Gost

#41

2013-11-18 08:09

Na žalost bi morali nekam dati tudi peticijo, da se otroci naučijo delati z wordom, Exelom in power pointom. Namreč to jih danes (vsaj na naši šoli) naučijo le starši. Mogoče kaj slišijo o wordu, ostalo pa niti slučajno. Potem pa so otroci, ki nimajo staršev s tem znanjem spet handikepirani in nikogar to ne zanima. SIcer pa se mi zdi, da otroke danes več stvari učimo doma kot v šoli. LP

Gost

#42

2013-11-18 10:41

Pohvalno, dobra ideja, updam da tudi realnost - čimprej.

Sam sem programer (5 let - redno zaposlen, drugače končal računalniško tehniško šolo leta 2003 in FERI leta 2008) in mi je v tistem obdobju odraščanja manjkalo takšnih možnosti za pridobitev prvega znanja programiranja.Seveda sem vedel že pri 9 letih kaj bom, ko bom velik, zato sem sam dosti poizvedoval in se uril, četudi je med 1995-1998 internet dostopen le v šolah, ker doma še nnismo premogli dovolj zmogljive mašine (Comodore še in ZX spectrum).Pri računalniške krožku v šoli pa so nam dali več al manj igrice za igrat in ni bilo neke dodane vrednosti v znanju.

Gost

#43

2013-11-19 07:29

zelo priporočam znanje računalništva. Mi starejši tega nismo bili deležni, zato sedaj mladim zelo priporočam.
Nomine

#44 Re: Re: Re: Re: Uporaba računalnikov da, ampak programiranje...?

2013-11-19 07:42

#15: - Re: Re: Re: Uporaba računalnikov da, ampak programiranje...?

"Potem si pa omenil še C. Ja, ko si se ti učil pred 30 leti, je bil C top zadeva. Danes se uporabljajo programski jeziki, ki precej naprednejši od Cja, pa tudi veliko preprostejši. Kari si v Cju naredil z 10 vrsticami, danes narediš z enim ukazom. Izvorno kodo spletne strani v pythonu dobiš z enim ukazom, z dvema ukazoma pa pošlješ mail."

In to je VELIK PROBLEM "programerjev" dandanes in to je tudi razlog zakaj strogo podpiram uvajanje PROGRAMIRANJA v osnovne šole. Tudi kot obvezni predmet... Tako kot matematika.

Vi wannabee računalničarji sploh več ne veste kaj je to programiranje! Prav gene me ko vidim take debate o Javi in C-ju.

To kar si opisal sploh več ni programiranje v prvotnem pomenu besede... To je delo z uporabniško opremo, tako kot delo na wordu, 3Dstudio max, risar, inventor, excel, itn,... Če sploh razumeš... Saj kaj pa delate? Skupaj mečete celotne sklope, ki je NEKDO že SPROGRAMIRAL za vas.

Kaj pa je programiranje? Tole nam je v prvem letniku srednje šole znal zelo dobro razložit profesor. Pa da še sam poskusim. Programiranje je določit razmišljanje oz. logiko v ozadju, da se neka zadeva obnaša, tako kot bi se naj. Ala - Če sem lačen, bom nekaj pojedel; Če ni hrane, bom iskal hrano; če sem hrano najdel, jo pojem; Sem še zmeraj lačen? DA - gremo znova, NE - gremo naprej. (Da ne bo pikolovstva, tukaj vzader še je precej več tega, da nekaj poješ, ampak za primer bo OK)

Višji nivo programiranja pa je pol s takimi elementi priti do bolj in bolj kompleksnih logik. Mogoče naprimer za izračunat module, Integrale, in še marsikaj daleč bolj kompleksnega. (in s tem ne mislim da uporabiš knjičnjico Math.h in uporabiš en ukaz, da ti ta samo rezultate ven vrže)

Za programiranje ni potrebno nekega fancy dodelanega jezika, katerega trenutno mediji ali kdor koli pač, najbolj podpirajo. Je že zadost list papirja in gremo risat.

In to je to kar bi se po mojem mnenju morali otroci začeti učit že v OŠ, sestaviti logiko za reševanje svojih problemov, to je tisto pravo programiranje. Pol pa zadevo izvesti na razne načine (ali v C-ju, ali v TP-ju, ali v JAVA, ali v assemblerju, ali v ladder diagramu, ali z logičnimi vratci, ali... čist vseeno).

Veš kako je izgledal prvi sprogramiran robot? Bil je izdelan že v antični Grčiji, Okrog osi je imel navito špago, špago povezano na utež. Tista špaga je bila navita okrog osi tako da je bila tu in tam ovita okrog zatiča na osi. Ko je začela utež padat, se je "robot" pomikal v eno smer, ko se je špaga odvila okrog zatiča 1x, se je robot začel pomikat v nasprotno smer in tako naprej, dokler ni zmanjkalo vrvice. Za nekogar so mogoče tole sliši banalno in nepomembno, ampak ej, to JE programiranje.

 

Osebno sem se na tak način učil programiranja in sedaj nimam nobenih težav, s čimer koli programiram (pa naj bo TP, c, C++, C#, JAVA, Ladder, blok diagrami, funkcijski bloki, lego blokci, simple,...). Za kaki novi jezik si malo pogledam kaki manual, itn. in se privadim. Seveda knjižnjice tudi uporabljam kjer pač obstajajo. Neumno da jih nebi, če so že na razpolago in mi poenostavijo zadevo, ampak se mi zdi brutalno nesmiselno na tako visokih nivojih učit otroke v OŠ programirat. Kaj pa njih brigajo neke knjižnjice v nekih programskih jezikih, kateri mogoče sploh več nebodo aktualni, ko bodo končali z šolanjem. Bolj pomembno za njih je da znajo nasploh programirat in logično razmišljat. Razmišljat kako priti do neke rešitve nekega problema, kaka je procedura,...

Sicer nisem nikoli bil ravno neki fan od appla, ampak ena stvar pa je, kar se popolnoma strinjam z Jobsom. Če bi vsi znali programirat bi bil svet veliko lepši. (vem da me bo sedaj večina z vseh strani popljuvala zaradi tega zadnjega odstavka, ampak... za to je krivo nerazumevanje ali jemanje iz konteksta le tega odstavka)

 

Lep pozdrav!


Gost

#45

2013-11-19 12:47

Odlična ideja!

Gost

#46

2013-11-19 15:21

Človeška združba ima veliko RAZLIČNIH POKLICEV in ne samo programerske/računalniške. Zakaj ne uvedemo v osnovno šolo še medicine? Učimo otroke možganske kirurgije? Strojništva? Gradbeništva? Kaj pa politike in ekonomije? Prvi razred mikroekonomija, drugi razred nevrologija itd.? Učenje "logike", kot jo nekateri opisujete je že pri matematiki in ni potreben poseben predmet. Seveda se lahko diskutira o kvaliteti matematike, ampak to je druga tema. Medicinc ne rabi znanja programiranja, čeprav uporablja narejene programe. Prav tako ne rabi znanja programiranja arhitekt. Vsak se za svoj poklic izobražuje na posebno usmerjenih srednjih in visokih šolah, kjer se učijo potrebno za svoje delo. In naj vas ne skrbi, da bi zmanjkalo folka, ki se hoče učiti programiranje, ker jih je vsako leto 2krat več kot jih spustijo na fakultete za računalništvo (fri in feri). Programerjev bo vedno dovolj. Skrbi vas naj raje kvaliteta izobraževanja pri obstoječih predmetih.
flrj

#47 Programiranje je izjemnega pomena, kjer spoznamo delovanje in sestavo spletnih strani.

2013-11-19 21:02

"Programiranje je izjemnega pomena, kjer spoznamo delovanje in sestavo spletnih strani. Dandanes skoraj ni podjetja, ki ne bi imelo izdelane svoje spletne strani. Za urejanje spletne strani pa potrebuje primerno usposobljen kader."

Spletne strani, in dobre, so nuja za vsako podjetje. Samo za vsebino ne odgovarja programer, temveč drugi, ki pa običajno ne programirajo.
Zanima me, če mi lahko kdo odgovori na naslednje vprašanje:
"Koliko ljudi mora programirati v npr. 200-članskem kolektivu, kjer proizvajajo leseno pohištvo?" Da odstotek prenesem v osnovnošolsko izobraževanje.

Gospodje in gospe programerji. Lepo, da skrbite za svoj rod, vendar poskusite pogledati svoje želje tudi z drugih plati in ne postavljajte svojega poklica nad ostale. Programerska logika je pač ena od logik, ki jo potrebujejo predvsem programerji.

Kaj če bi se namesto z algoritmi (in sedenjem ob računalnikih) začeli baviti z otroki. Pomagajte rešiti naslednji problem: "Slovenija se po deležu čezmerno hranjenih in debelih 15-letnikov uvršča na tretje mesto med državami Evropske unije." S spletnimi stranmi tega ne boste mogli.
In če ne boste pomagali, boste imeli same debele programerje.

Gost

#48

2013-11-20 13:22

Zelo podpiram peticijo z auvedbo pouka programiranja v OŠ. Pravzaprav predlagam celo obvezni predmet računalništvo in informatika z avišje razrede OŠ. Povdarek naj bo seveda na osnovah programiranja in numeričnih metodah. Znanje o sistemih in hardveru je hitro zastarelo in se ga je mogoče tudi priučiti. Če pa nekdo ne obvlada osnov programiranja je zaznamovan za vse življenje. Kot če ne znaš kakšnih osnovnih matematičnih principov.

Gost

#49 Re: Iz peticije

2013-11-20 13:44

#29: flrj - Iz peticije

" Računalnikarji so takoj zavpili: "Hočemo programiranje". Takrat je bila v Avstraliji svetovna konferenca na to tematiko (tudi Slovenci smo imeli udeleženca na njej), kjer so ugotovili in sklenili, da v splošno izobrazbo sodi uporaba IKT, ne pa tudi programiranje."

Programiranje sodi v splošno izobrazbo toliko kot matematika nekoliko višjega nivoja. Vprašanje je samo pri kateri starosti in ali odvisno od nadarjenosti uvesti to v šole. IKT? Kaj pa je to? Ponavadi so t evsebine tako bebave in nezanimive, da stvar priskutijo še tistim, ki jih zanima. Jaz sem v srednji šoli v časih spektruma in commodora osnove računalništva spoznaval z učenjem Basica. Ne pa nek IKT. Res, v SŠ. Ampak po moje bi osnove spadale v zadnjo triado OŠ.


Gost

#50 Re: Programiranje je izjemnega pomena, kjer spoznamo delovanje in sestavo spletnih strani.

2013-11-20 14:02

#47: flrj - Programiranje je izjemnega pomena, kjer spoznamo delovanje in sestavo spletnih strani.

"Gospodje in gospe programerji. Lepo, da skrbite za svoj rod, vendar poskusite pogledati svoje želje tudi z drugih plati in ne postavljajte svojega poklica nad ostale. Programerska logika je pač ena od logik, ki jo potrebujejo predvsem programerji."

Sem strojnik, pa tudi informatik (predvsem priučen). Zame je bistveno, da človek spozna čimveč osnov z vseh področij in razume povezave. Tako mu je pot odprta na mnogo nivojih. Programiranje in razumevanje tega pride prav na MNOOOGOOOO področjih.

Zgornje trditve lahko poda nekdo, ki sovraži programiranje, ker ne razume osnov. V svojem življenju sem že konstruiral stroje in naprave, programiral robota, na podiplomcu spoznaval osnove numeričnih modelov in zraven spisal kak enostaven program v C-ju, sedaj sem pa v informatiki v firmi (se pač odpušča in je bila edina opcija, ki mi je pa celo všeč) in šraufam hardver in softver. Kolikor znam. Veliko lažje je, če osnove spoznaš zgodaj in vidiš, da te zanima (ali pač ne). mene sicer zanima vse, kar ima veze z matematiko, fiziko, naravoslovjem...