ZA KAKOVOSTNE VRTCE

Quoted post

Vztrajna

#99 Re: realna situacija...

2012-12-13 09:22

#7: fair-play - realna situacija...

Strinjam se z navedenim, da je odgovornost vzgojiteljice in pomočnice zelo podobna, razlike v plači pa ogromne. Problem pa je, ker so spremembe predlagane v paketu in vzgojitelji lahko "zlorabijo" težnje k ohranitvi števila otrok v skupinah tudi za ohranjanje svoje manjše obveznosti in obenem večje plače. Na podlagi poznavanja situacije lahko povem, da imata učitelj in vzgojitelj enako plačno izhodišče (30. plačilni razred), učitelj za zahtevano univerzitetno izobrazbo, vzgojitelj za zahtevano visoko strokovno izobrazbo.

Cenim delo vzgojiteljev in imam sama dva predšolska otroka, vendar pa ocenjujem, da je v preteklosti vzgojitelje nekdo precenil z vidika plače. Vzgojitelj nima neposredne odgovornosti za uspeh otroka v naslednjih letih, nima preverjanja oz. ocenjevanja otrokovega znanja, ima pa seveda veliko odgovornost nuditi otroku varnost, ki pa je pomembna za naslednja leta. In v tem primeru igra zelo pomembno vlogo osebnost vzgojiteljice in ne samo njeno znanje in izobrazba. Nočem omalovaževati njihovega prispevka k razvoju otroka, resnično pa mislim, da niso primerljivi z učitelji z vidika zahtevnosti dela. Pa da ne bo kakšnih domnev: nisem učiteljica.

Kaj pa vi menite o tem?

Replies

gost1

#100 Re: Re: realna situacija...

2012-12-13 11:01:38

#99: Vztrajna - Re: realna situacija...

zahtevana univerzitetna izobrazba??? sama jo sicer kot vzg. imam (ker sem poleg pedagoške fakultete naredila še nekaj drugega) ampak tudi učitelji na razredni stopnji nimajo zahtevane univerzitetne izobrazbe (ogromno jih ima visokošolsko)!!! Vse nas spravi ven Pedagoška fakulteta! Drugo so profesorji na predmetni stopnji in na srednjih šolah! In če nimamo ne vzg. (sodeč po vašem mnenju pomočniki pa sploh ne) nobenega vpliva na to, kako se otrok razvija naprej... Torej, ja (po vašem menjnju)smo precenjeni, v primerjavi z učitelji (že na razredni stopnji) imajo oni 22 (45minut) ur neposrednega dela z otroki na teden, mi jih imamo 30 (60 minut) - ostalo so priprave/evalvacije/načrtovanja (oboji jih pišemo!), zahtevnost dela??? Tu bi se dalo pa debatirati ure in ure (glede na mojo prvotno izobrazbo sem profesorica), lahko pa povem le to, da delo v vrtcu, OŠ ali SŠ ni primerljivo drugo z drugim!! Preizkusila sem vse tri - in ne ne delam v vrtcu, ker je to najlažje ampak zato, ker lahko v tem obdobju otrokom največ daš na  področju razvoja! Vsako delo ima svoje specifike in primerjati nas med seboj...neumnost.

Pozabljate pa, da tudi vzgojiteljice delamo po kurikulu, vse priprave in naše tedensko delo temeljijo na njem (nekateri vrtci imajo še dodatne izvedbene kurikule, kot so Kzk, Montessori...kar pomeni še dodatna izobraževanja,zahteve...), v njem so opredeljena področja, ki jih je potrebno zajeti! Npr. učitejica matematike v OŠ (iz PeF - torej viskokošolska izobrazba!) uči le matematiko, mi zajemamo matematiko, jezik, naravo, družbo, umetnost (glasbo, ples, likovno umetnost, dramska umetnost...), gibanje - vsa področja moramo obvladati do te mere, da jim lahko poleg vzgojnega vidika nudimo tudi znanje in da nikjer ne gremo čez mejo otrokovega razvoja, torej je tu tudi poznavanje psihologije, didaktike, pedagogike...zakaj? Da se otrok čimbolj vsestransko razvija in da čimprej opazimo področja nazadovanja, kjer mu lahko pomagamo in ga z dodatno vzpodbudo razvijamo (pa tudi da opazimo trpinčene, zanemarjene otroke, otroke s težavami na določenem področju - da jim pomagamo še pred vstopom v OŠ). Tudi mi imamo normative, kaj naj bi otrok znal v določeni starosti, je pa res, da nimamo pisnega preverjanja znanja ali ocen, in veste kaj, včasih je težje opazovati otroka, videti vse njegove dobre in slabe plati, mu pomagati tam kjer je manjko, kot pa zgolj razdeliti teste in ocene so tu!

Pri nas v vrtcu, so starši toplo vabljeni k sodelovanju, če želijo ali če imajo možnost, se nam lahko pridružijo tudi v dopoldanskem času v skupini in nihče še ni rekel, da je naše delo nezahtevno! Jih je pa veliko povedalo (po tem, ko so otroci že odšli v šolo ali pa starši tistih, ki so enega že imeli v šoli) da je naše delo podcenjeno in da se ne zavedajo vrednosti vrtca, dokler nimajo izkušenj s šolo!

Sama menim, da je naše delo med seboj neprimerljivo (vrtec, OŠ, SŠ), vsako ima svoje minuse in pluse, svojo stopnjo zahtevnosti in vsako je potrebno spoštovat! S tem ko pravite, da je v vrtcih poudarek predvsem na varnosti, nas zelo zelo žalite! Prav tako vidim, da ne poznate razlike med delom pomočnice in delom vzgojiteljice (zanimivo, one imajo zahtevano zgolj V. stopnjo - so potem tudi preplačane za svoje delo? Marsikatera ima viskokošolsko izbrazbo! Jaz pravim, da so premalo plačane!).

In ne nimamo minimalnih obveznosti in nihče ne zlorablja otrok v ta namen, to je pa zelo zelo podlo in žaljivo od vas! Hvaležna sem, da imam takšne starše v svoji skupini in v našem vrtcu, ki stojijo ob nas in nas podpirajo z besedami in pismi, takšen, ki se skupaj z nami zavzemajo za otroke - da vem, da nekdo ceni in spoštuje naše delo, nad komentarijh, kot je vaš, sem namreč zelo razočarana! Kljub temu, pa verjamem, da vaša vzg. in pomočnica naredita mnogo več, kot vi sploh opazite!


Gost

#103 Re: Re: realna situacija...

2012-12-13 23:15:59

#99: Vztrajna - Re: realna situacija...

Realna situacija je taka, da ti kot učiteljica nimaš pojma. Sploh glede na to, da trdiš, da vzgojitelj nima odgovornosti za uspeh otroka. No, saj za ocene je nima. Jo ima pa za njegovo ŽIVLJENJE. Pa saj se ne učimo in vzgajamo za ocene ali? In kakšno odgovornost nosiš ti za uspeh otrok? Ko sem še sama hodila v srednjo šolo, nas je polovica pisala negativno, pa smo bili sami krivi, ker smo bili leni. Učitelj ni bil nikoli. Potem pa privat doma kasiral za inštrukcije. Ja kar nekaj vas je takih. Če karikiram ... Tamalega ne bom imela do 16h v vrtcu. Raje ga pridem na dom popazit, da še malo zaslužim. Mastno pa na črno;)

Kot učiteljica bi morala malo pozati pedagogiko, razvoj otroka in psihologijo. Otrok do 3. leta ustvari tolino sinaps, kot jih ne bo nikoli več v življenju. In če bodo otroci natrpani v vrtcu, z eno vzgojiteljico oz pomočnico, bodo težko prihajali do novih izkušenj.

Ne vem kako poznaš situacijo. Po opisanem sodeč samo kot učiteljica (aja ups, si napisala, da nisi). Potem jo poznaš samo po plači ali kako? Tudi sama sem profesorica in sem učila že v OŠ in v vrtcu. Zato lahko povem kako je. Dokler nisem stopila v vrtec, tudi sama nisem imela predstave kaj vse se še skriva v ozadju poleg brisanja noskov in previjanja. Dnevnik, priprave, evalvacije, seminarji, aktivi, roditeljski, pogovorne urice ... In to že pri otrocih od 11. meseca dalje. Ni mi težko, ker rada delam z otroci in za njih. V vrtcu že dolgo ne gre več samo za varnost in varstvo. Po kurikulumi (=učni načrt) obstajajo področja, ki so pomembna za otrokov razvoj, saj se razvija na vseh področjih enako in soodvisn