ZA KAKOVOSTNE VRTCE

Stopite v stik z avtorjem peticije

Ta tema pogovorov je bila samodejno ustvarjena iz peticije ZA KAKOVOSTNE VRTCE.

LUNA

#76 VRTCI V SLOVENIJI

2012-12-09 10:21

DRŽAVA, KI ŠPARA NA OTROKIH...NE MOREŠ VERJET

Gost

#77

2012-12-09 16:45

Pod nobenim pogojem se ne sme varčevati na račun otrok, socialno ogroženih....sramota!!! Minister in sekretarka odločata o stvareh o katerih nimata pojma...to je kot če bi glasovala o spremembah v Cernu!!! Dovolj je teh nekompetentnih dejanj!!!
zvončica

#78 Re: realna situacija...

2012-12-09 17:32

#7: fair-play - realna situacija...

Glede sočasnosti v skupini pa....pomembna je organizacija dela znotraj vrtca!!! Kar pomeni da mora tisti ki organizira sočasnost upoštevati zakonsko predpisano prisotnost dveh strokovnih delavk in delo tudi tako urediti. ponekod se še najdejo vrtci kjer vzgoijiteljice delajo neposredno v skupini klasični urnik od 7-13 ure.....toda takih je malo :) V oddelku 1-3 je lahko ena sama le ko se skupina prepolovi in je tudi zakonsko to dopustno. Kar se varnosti tiče-strokovne delavke morajo biti strokovno usposobljene za tako delo in kot take lahko obvladujejo dopustno (po zdaj veljavnih normativih) število otrok. Sicer pa-tudi doma ko imamo enega samega se lahko kaj hitro primeri kaj neljubega....


Gost

#79 Re: Re: realna situacija...

2012-12-09 20:36


Gost

#80

2012-12-09 23:47

Demontaža 2. člena Ustave RS, ki pravi, da je Slovenija socialna država.
Marko

#81 Proti razgrajevanju sistema dela vrtcev

2012-12-10 09:18

Vlada, ki razgrajuje obstoječi sistem dela vrtcev ni dobra vlada in si ne zasluži, da nam vlada!

Gost

#82

2012-12-10 09:34

Dejmo se združiti, Slovenci, in ukinimo bando, ki nam že predolgo vlada na vseh področjih in zaradi katere pošteni ljudje ne moremo več preživeti, temveč živimo vsak dan slabše!!! Borimo se za prihodnost naših otrok!!!

Gost

#83

2012-12-10 12:53

Kot se je izrazil Ivan Janez Janša je treba Sloveniji vrniti domovinsko pravico do socialnega dialoga. Sprejemanje česarkoli izven dogovorov je nesprejemljivo in arogantno

Gost

#84

2012-12-10 15:44

Moji otroci si zaslužijo samo najboljše, zato sem proti predlaganemu zakonu.
gostja

#85 NE¨!

2012-12-10 16:12

Ne varčujte na naših otrocih!

Gost

#86

2012-12-10 16:15

Imam otroka v vrtcu in sem podpisala peticijo. Da ne govorim o ceni vrtca, ker nisem ena tistih, ki se na raznorazne načine izmika plačilu s samohranilskimi fintami (ampak to sem si sama kriva, ker siva ekonomija in "švercanje" cvetita dan danes...)
Število otrok se bo hitro zmanjšalo. Samo še bolj konkretno je treba poseči v pravico do tega. S tem mislim, da bi prepovedali sprejem v vrtec vseh tistih otrok, ki jih brezposelne "zlate" mamice zjutraj pripeljejo v vrtec (po možnosti seveda bolane, da se vsi ostali otroci nalezejo bolezni). Potem grejo domov gledat televizijo in po nihčeneve kakšnih opravkih...Mi pa, ki hodimo v službo, nimamo otrok kam dat, ker so vrtci prezasedeni?
Pa kaj je s to preklemano državo?? Reda ni, to je problem!
dražava da te kap

#87

2012-12-10 17:59

#75: - Re: Re:

Si lahko predstavljate 40m2 in 27 otrok, si lahko predstavljate ko so bolniški staleži in vodstvo trenutno ne najde nadomestila, pa je potrebno v oddelku prav tako delo organizirati trenutni situaciji. Preprosto nimam besed, kaj se naša država gre. In še nekaj imam kar nekaj desetletij delovne dobe in ne moremo primerjati ubogljivosti, poslušnosti tedanjih in sedanjih otrok.Tudi sedaj, velja prostorski normativ 3m2 na otroka notranje igralne površine, pa kaj ko občina zaprosi ministra za soglasje in seveda ga ta izda. Toliko o normativih - prostorskih  , ki veljajo že sedaj. Žal mi je za takšno državo, kjer ni pravic za tiste, najmlajše ali najrevnejše...

To objavo je odstranil pisec objave sam (Show details)

2012-12-10 20:02


markop

#89 Zvišanje normativa v vrtcih

2012-12-11 00:18

Ne popuščajmo pri oskrbi našega največjega bogastva, kot so otroci, da si bodo lahko vodilni polnili žepe.
Obsodimo tiste, ki so dolžni državi in naj vrnejo odtujen denar, pa bo za vse dovolj.
Mož

#90 Vlada naj poskrbi za prihranke pri ravnateljicah

2012-12-11 01:33

Skrajni čas je, da vzgojiteljice na nasilje vlade, odgovorijo z stavko, ki naj traja do odstopa Katolibanskega ministra.Predvsem pa je treba pri tem preprečiti kakršnokoli dežurstva za nekakšne nujne primere, ker jih sicer katolibanska vlada ne bo jemala resno! Tokrat gre zares in treba se je tudi za vsako ceno upreti pritiskom dobro plačanih ravnateljic, ki pogosto dodatno kradejo pri preplačevanju nabave materiala in preplačevanju zunanjih storitev. Če vlada hoče privarčevati naj v tem delu pošlje revizorje in zamenja tiste z negativno oceno, ki jih mora pa prej seveda tožiti za negospodarno ravnanje in od njih zahtevati vračilo sredstev!
KoJan

#91 Tudi med študenti stroke ogorčenje

2012-12-11 09:58

Spoštovani starši,

Glede na dogajanje v Sloveniji se pridružujem peticiji in vam sporočam, da je veliko vrveža tudi med študenti psihologije in drugih humanističnih strok, ki nasprotujejo reformi v predšolski vzgoji.

Kot argument pa navedem saj eno komentar: ljudje smo bitja, ki so realno odvidsna od svojih staršev in ožjega družbenega okolja, ki naj bi priskrbel vse potrebno za OPTIMALEN RAZVOJ posameznika vse do maturacije, ki pa se zgodi šele proti koncu pubrtete. Kdo torej skrbi za naše otroke?! Če pogledamo v živalski svet, ki je krut ampak hkrati se drži pomembnih naravnih zakonov - Matare, očetje, črede, tropi skrbijo za svoje mladičke dokler ti ne dosežejo ustrezne zrelosti, poskrbijo, da je mladiček stalno zavarovan in ima dovolj prostora za brezskrbno igro, učenje. Skrbijo tako, da se večinoma ena žival (v čredah, tropih, kolonijah tudi več med seboj povezanih živali) celo obdobje odraščanja ukvarja s svojim malčkom in zanj skrbi. Kaj pa ljudje? Povečanje obremenitve vzgojiteljic in strokovnih delavcev v vrtcu - strokovnjakov na področju predšolske vzgoje, ki jim zaupamo svoje otroke in ki prevzemajo pomemben del odgovornosti za razvoj do maturacije? Zavedati se moramo, da naši otroci, kot tudi mi vsaj tretjino našega časa preživimo v drugem okolju, ki ga ne predstavlja naša primarna, nuklearna družina in se tako, kot razvijajoča oseba naš otrok pomembnih stvari pač nauči v vrtcu, šoli...TO JE DEJSTVO!

Zagotavljanje optimalnega razvoja svojih malčkov bi morala biti prioriteta vsakega izmed nas. Zagotavljati optimalen psihosocialni razvoj pa nuja zaradi kompleksnosti družbe v kateri živimo. Če pogledamo kaj se bo zgodilo ob navedenih spremembah - naši otroci bodo manj v stiku z bolj kompetentnimi partnerji, to pomeni, da bodo manjkrat vstopali v območje bližnje razvoja, to pomeni, da bo njihov razvoj bolj odvisen od lastnega zorenja, to pomeni, da bomo umetno ustvarjali pomembne razlike med našimi otroci že v izhodišču kulturnega življenja. Otrok, ki ima veliko interakcij z ljudmi, ki zanj skrbijo, veliko kakovostnih pedagoških izkušenj v varnem okolju, strukturirano igralno okolje, kjer se lahko srečuje z vrstniki je v svoji mladosti in kasneje odraslosti bolj kompetenten na jezikovnem področju, socialnem področju, emocionalnem področju, moralnem področju,  ima višjo samopodobo, je bolj samozavesten, kreativen (pa je to samo to kar lahko napišem iz glave)...

Malčki, otroci, mladostniki torej potrebujejo usposobljene, motivirane in neobremenjene strokovne delavace, ki bodo z lahkoto dajali svojo energijo, znanje, da bodo zagotavljali otrokov optimalen razvoj. Potrebujejo dobro stimulacijo in ustrezen družbeni položaj saj prevzemajo odgovornosti, ki lahko imajo življenjske posledice za otroka. Med delom morajo imeti dovolj časa, da strukturirajo učno in igralno okolje, da lahko izkažejo svojo kreativnost, da imajo možnost biti socialni partner v igri otrok in ne da morajo kot preobremenjena varuška skakati od enega do drugega otroka, jih okarati, vzeti igračo, kaznovati in odhiteti k drugi kočljivi situaciji. TO NISO PEDAGOŠKI DELAVCI, KI SI JIH ŽELIMO. TAKŠNI PEDAGOŠKI DELAVCI TUDI MI MLADI BODOČI STROKOVNJAKI NA PODROČJU NE ŽELIMO POSTATI!

Upam, da nas politična elita sliši in razume, da varčevanje v šolstvu, zdravstvu, sociali, kulturi je potrebno in je izvedljivo kadar gre za optimizacijo financ, če so le te nesmiselno porabljene, ko pa na ta račun trpi strokovnost, ko obstajajo jasni pomisleki stroke o vplivih na razvoj otrok, ko so otroci lačni, ko nimajo iskre sreče in veselja v očeh, takrat pa se "poslušnost" konča!

Politična elita, poslušajte stroko, poslušajte ljudi in poskušajte pripraviti stokovno ustrezne in podkrepljene reforme pa vam bomo verjeli in vas bomo podprli - prej ne!

Darja

#92

2012-12-11 10:48

Katastofalne stvari se dogajajo ne samo v okrnjenju šolstva, celo po vrtcih! Ali niso otroci naše največje bogatstvo in Otroci so tega vredni!

Gost

#93 Nujno potrebujemo kakovostne vrtce.

2012-12-11 11:08

Kako bodo drugače lahko ženske, matere najprej imele otroke in jih potem vzgajale, če jim ne bomo omogočili dovolj dobrih osnov? Ustvarjajmo jih!

Gost

#94 Re: Nujno potrebujemo kakovostne vrtce.

2012-12-11 12:45

vrtec

#95

2012-12-11 12:50

Zbudimo se ljudje in zaščitimo svoje otroke!!!
Franc Trček

#96 Malčki in kokoši

2012-12-11 18:15

Naša znanka v Avstriji redi bio kokoši. Če želi imeti bio certifikat, sta lahko na 1 kvadratni meter maksimalno 2 kokoši.

(Še nekaj podatkov iz avstrijske zakonodaje o minimalnem bivalnem prostoru: pujsa 4m2, krava 5m2, ovca z mladičem 2m2, ovčka 1m2,)

Ob tem pa seveda še možnost prostega izhoda, dovolj svežega zraka ipd.

V isti zakonodaji piše: "To pripomore k boljšim družbenim odnosom živali."

In kaj nam predlaga minister Žiga v novem predlogu zakona o minimalnih kvadraturah v naših VVZ? 1m2 na malčka + ena vzgojiteljica na 2 skupini!

Kaj bomo morali zapisati v ustavo, da je naš malček vreden vsaj enako kot 5 avstrijskih bio kokoši???

Gost

#97 Re: Malčki in kokoši

2012-12-11 18:53


Gost

#98

2012-12-12 04:02

Prosim ljudje, zbujati ste se začeli, podpišite tudi to peticijo in naredite nekaj dobrega za prihodnost naših otrok.
Vztrajna

#99 Re: realna situacija...

2012-12-13 09:22

#7: fair-play - realna situacija...

Strinjam se z navedenim, da je odgovornost vzgojiteljice in pomočnice zelo podobna, razlike v plači pa ogromne. Problem pa je, ker so spremembe predlagane v paketu in vzgojitelji lahko "zlorabijo" težnje k ohranitvi števila otrok v skupinah tudi za ohranjanje svoje manjše obveznosti in obenem večje plače. Na podlagi poznavanja situacije lahko povem, da imata učitelj in vzgojitelj enako plačno izhodišče (30. plačilni razred), učitelj za zahtevano univerzitetno izobrazbo, vzgojitelj za zahtevano visoko strokovno izobrazbo.

Cenim delo vzgojiteljev in imam sama dva predšolska otroka, vendar pa ocenjujem, da je v preteklosti vzgojitelje nekdo precenil z vidika plače. Vzgojitelj nima neposredne odgovornosti za uspeh otroka v naslednjih letih, nima preverjanja oz. ocenjevanja otrokovega znanja, ima pa seveda veliko odgovornost nuditi otroku varnost, ki pa je pomembna za naslednja leta. In v tem primeru igra zelo pomembno vlogo osebnost vzgojiteljice in ne samo njeno znanje in izobrazba. Nočem omalovaževati njihovega prispevka k razvoju otroka, resnično pa mislim, da niso primerljivi z učitelji z vidika zahtevnosti dela. Pa da ne bo kakšnih domnev: nisem učiteljica.

Kaj pa vi menite o tem?

gost1

#100 Re: Re: realna situacija...

2012-12-13 11:01

#99: Vztrajna - Re: realna situacija...

zahtevana univerzitetna izobrazba??? sama jo sicer kot vzg. imam (ker sem poleg pedagoške fakultete naredila še nekaj drugega) ampak tudi učitelji na razredni stopnji nimajo zahtevane univerzitetne izobrazbe (ogromno jih ima visokošolsko)!!! Vse nas spravi ven Pedagoška fakulteta! Drugo so profesorji na predmetni stopnji in na srednjih šolah! In če nimamo ne vzg. (sodeč po vašem mnenju pomočniki pa sploh ne) nobenega vpliva na to, kako se otrok razvija naprej... Torej, ja (po vašem menjnju)smo precenjeni, v primerjavi z učitelji (že na razredni stopnji) imajo oni 22 (45minut) ur neposrednega dela z otroki na teden, mi jih imamo 30 (60 minut) - ostalo so priprave/evalvacije/načrtovanja (oboji jih pišemo!), zahtevnost dela??? Tu bi se dalo pa debatirati ure in ure (glede na mojo prvotno izobrazbo sem profesorica), lahko pa povem le to, da delo v vrtcu, OŠ ali SŠ ni primerljivo drugo z drugim!! Preizkusila sem vse tri - in ne ne delam v vrtcu, ker je to najlažje ampak zato, ker lahko v tem obdobju otrokom največ daš na  področju razvoja! Vsako delo ima svoje specifike in primerjati nas med seboj...neumnost.

Pozabljate pa, da tudi vzgojiteljice delamo po kurikulu, vse priprave in naše tedensko delo temeljijo na njem (nekateri vrtci imajo še dodatne izvedbene kurikule, kot so Kzk, Montessori...kar pomeni še dodatna izobraževanja,zahteve...), v njem so opredeljena področja, ki jih je potrebno zajeti! Npr. učitejica matematike v OŠ (iz PeF - torej viskokošolska izobrazba!) uči le matematiko, mi zajemamo matematiko, jezik, naravo, družbo, umetnost (glasbo, ples, likovno umetnost, dramska umetnost...), gibanje - vsa področja moramo obvladati do te mere, da jim lahko poleg vzgojnega vidika nudimo tudi znanje in da nikjer ne gremo čez mejo otrokovega razvoja, torej je tu tudi poznavanje psihologije, didaktike, pedagogike...zakaj? Da se otrok čimbolj vsestransko razvija in da čimprej opazimo področja nazadovanja, kjer mu lahko pomagamo in ga z dodatno vzpodbudo razvijamo (pa tudi da opazimo trpinčene, zanemarjene otroke, otroke s težavami na določenem področju - da jim pomagamo še pred vstopom v OŠ). Tudi mi imamo normative, kaj naj bi otrok znal v določeni starosti, je pa res, da nimamo pisnega preverjanja znanja ali ocen, in veste kaj, včasih je težje opazovati otroka, videti vse njegove dobre in slabe plati, mu pomagati tam kjer je manjko, kot pa zgolj razdeliti teste in ocene so tu!

Pri nas v vrtcu, so starši toplo vabljeni k sodelovanju, če želijo ali če imajo možnost, se nam lahko pridružijo tudi v dopoldanskem času v skupini in nihče še ni rekel, da je naše delo nezahtevno! Jih je pa veliko povedalo (po tem, ko so otroci že odšli v šolo ali pa starši tistih, ki so enega že imeli v šoli) da je naše delo podcenjeno in da se ne zavedajo vrednosti vrtca, dokler nimajo izkušenj s šolo!

Sama menim, da je naše delo med seboj neprimerljivo (vrtec, OŠ, SŠ), vsako ima svoje minuse in pluse, svojo stopnjo zahtevnosti in vsako je potrebno spoštovat! S tem ko pravite, da je v vrtcih poudarek predvsem na varnosti, nas zelo zelo žalite! Prav tako vidim, da ne poznate razlike med delom pomočnice in delom vzgojiteljice (zanimivo, one imajo zahtevano zgolj V. stopnjo - so potem tudi preplačane za svoje delo? Marsikatera ima viskokošolsko izbrazbo! Jaz pravim, da so premalo plačane!).

In ne nimamo minimalnih obveznosti in nihče ne zlorablja otrok v ta namen, to je pa zelo zelo podlo in žaljivo od vas! Hvaležna sem, da imam takšne starše v svoji skupini in v našem vrtcu, ki stojijo ob nas in nas podpirajo z besedami in pismi, takšen, ki se skupaj z nami zavzemajo za otroke - da vem, da nekdo ceni in spoštuje naše delo, nad komentarijh, kot je vaš, sem namreč zelo razočarana! Kljub temu, pa verjamem, da vaša vzg. in pomočnica naredita mnogo več, kot vi sploh opazite!